Beter worden

in je werk

of hobby?

Een jonge start-up met grote ambities. Coursespots helpt mensen zich continu te ontwikkelen op een manier die bij hen past door toegang te bieden tot (bijna) alles wat je altijd al hebt willen leren. Of waarvan je niet eens wíst dat je het wilde. Van muziek tot sport en van taal tot creativiteit. Zo ontdek je allerlei cursussen, lessen en workshops van leraren bij jou in de buurt!

Cliënt

Coursespots

Rol

User interface design Branding User experience design

Coursespots is uit enthousiasme begonnen, met als visie kennis voor zoveel mogelijk mensen laagdrempelig beschikbaar te maken en te delen. Een duidelijke strategie of propositie was er nog niet en de website deed hierdoor te kort aan het concept. De volledige branding werd bij deze opdracht aangepakt, van logo design en huisstijl tot webdesign.

In meerdere sessies heb ik samen met mijn team en Coursespots de belangrijke pijlers vastgesteld. Hierdoor werd duidelijk wat de visie van de opdrachtgever is en bovendien welke verschillende diensten aangeboden worden. De diensten bevinden zich in de thema’s: 

Creativity, Finances, Spiritually, Career, Education, Health, Physical activity, Homecooking, Home environment, Relationships, Social life en Joy.

Om het overzicht te behouden hebben we deze thema’s verder samengevoegd om tot een basis van 5 thema groepen te komen. Iedere groep heb ik een eigen kleur toegekend om onderscheid te maken en herkenning te creëren. 

Crusta – Orange: voor Creativity, Finances en Spiritually
Sunglow – Yellow: voor Career en Education
Mountain Meadow – Green: voor Health, Physical activity
Bright-blue: voor Homecooking, Home en environment
Purple heart: voor Relationships, Social life en Joy

Na bovenstaand proces heb ik 5 concept logo’s uitgewerkt en gepresenteerd aan Coursespots en zijn we gezamenlijk tot het definitieve logo gekomen. Hierin zijn uiteraard de kleuren van de vastgestelde thema groepen meegenomen. 

Branding

Het logo was vastgesteld en de brand manuel kon verder worden uitgewerkt. Denk hierbij aan alle do’s & the don’t, het kleurenpalet en de typografie. Onmisbaar om de consistentie te waarborgen in toekomstige uitingen.

The user interface

Logo – ✅
Brandmanuel – ✅

Tijd voor het webdesign. De (digitale) sticky notes kwamen uit de kast. We hebben de oude website ontleed en per item beoordeeld waar de kansen en verbeterpunten liggen. Naar aanleiding hiervan konden de wireframes worden opgesteld en na feedback sessies is het definitieve design uitgewerkt. 

Er is nauw samengewerkt met de opdrachtgever en samen hebben we Coursespots naar een hoger niveau kunnen tillen.

Wellicht ook interessant